KG Kurs Dag 2

Jasaar var helt jävla underbar idag, jag älskar den hästen så otroligt mycket!!!

KG hade massa bra övningar planerade för oss, allt funkade bra, de flesta hinderna hamnade på 140 så de va roligt att få hoppa hinder med lite höjd på, det var ett tag sen vi gjorde det sist.
Det roligaste att hoppa var tre kombinationen (som vi önskat att få hoppa) han hade lagt den så att den var ur sväng man red an den från kortsidan, de va oxer in ett långt galoppsprång, ett plank, ett kort galoppsprång, oxer. Alla hade problem med den, man var tvungen att ha en stark galopp in för att nå till planket men sen var man tvungen att få tillbaka hästen igen för att inte det skulle bli för trångt ut på oxern, Jasaar skötte det super, inga problem alls, jag är så tacksam för att jag har honom!!

Suddig bild, jag vet. Den är tagen med mammas mobiltelefon!

När vi var klara så kom Pia fram och pratade med mig (det är hon som äger stället). Hon sa att hon tyckte det var så häfrigt att se Jasaar hoppa, glad blev jag då.
Och så sa jag att de inte är så svårt med en häst som han mest löshoppning, det är iallafall vad många andra tycker när man har en så erfaren häst.
Men Pia (och KG) sa att han inte alls är lätriden , tvärt om han är vääldigt känslig och man måste matcha honom precis rätt för att de ska fungera hela vägen, de tyckte inte alls att det var löshoppning de tyckte att jag hade väldigt bra kontroll och att det såg jättefint ut!
KG tycker verkligen att vi ska hoppa 140 snart, *stolt*

Nu har jag tjatat klart om detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0