Tävling Gärds 14/6

Var Jasaars tur att tävla i snöndags!

När vi kom dit så var de halv storm men de lugnade sig lite innan de va dags för oss.
Han var oerhört lugn när jag red fram, en helt annan häst i jämförelse med tävlingen i Willands förra helgen..

Han hoppade kanon på framhoppningen till 125:en han hade mkt luft i sprången, Hur fin som helst!
Inne på banan (en A:0 va de) så kändes han lika fin, något miondre luft i sprången vi var i o touchade i några hinder så jag vågade inte satsa för fullt då de var en rätt knepig bana med.
Vi hade ca. 10 ekipage före oss o vi gick in o satte första felfria ritten! De höll i sig i ungefär lika många ryttare till, så banan kan ju inte ha varit så himla lätt.
Men eftersom  jag red lite sakta så kom där ju självklart en drös ekipage som red fortare än vad jag gjort, slutade med en 4:e placering.
Jag var nöjd med ritten men lite besviken på att vi halka ner till 4:e plats..


Ettan i 125:en


Sen när jag skulle kolla banskissen till 130 så höll jag på att få hjärtslag, 14 hinder, 17 språng(!!!) .
O till råga på de så märker vi (Lina, inte jag ) att de är typ en meter fel i alla avstånd. Fel o fel men de blir knepigare med de avstånden. Bara massa serier med konstiga avstånd resulterade i en mkt svår o tröttsam bana.
Jasaar gick som bara den! Felfri i grunden (!!!) men tre ner i omhoppningen... han var jättettrött på slutet därav peten, har kollat videon flera gånger de syns hur mkt mjölksyra han har stackarn han hoppade på ren vilja!
Av 30 ekipage var de bara 8 som gick felfritt i grunden (vi var ett av dem), så ja svår bana..
Jag blev nerpetad från placering av sista ryttaren.. lite surt men men...
Den ryttaren som peta ner mig hade redan hoppat typ 2 eller 3 hästar o rivit en del hinder på alla men givetvis så ska han gå felfritt på den sista så vi inte fick någon placering...
Jaja så kan de va....

Framhoppningen 130


Ettan i 130


6 a i 130


Jag lägger upp filmer på rundorna en annan dag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack tack! Roligt att du hittade hit :) Din häst ser också mycket fin ut!

2009-06-18 @ 18:17:06
Postat av: Josefine

Fin häst :)

2009-06-18 @ 18:34:00
URL: http://jshorses.blogg.se/
Postat av: Linn

vad duktig du är!!!!!! 17 språng, det är maffigt ibland det :)

vad är det för häst du har i 130 ? berätta lite om den :)

2009-06-18 @ 19:05:18
URL: http://ladylinn.blogg.se/
Postat av: sarah

Fin häst hörru! :)

2009-06-18 @ 22:25:43
URL: http://sarahgustafsson.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Vilken fin häst! Grattis till placeringen :)

2009-06-19 @ 00:24:19
URL: http://tavlingsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0