Regn regn regn...

Men de är iallafall bättre än snö! Men ridbanan är riktigt blöt nu efter att de har regnat typ hela dagen!

Min dag har varit sådär lagom sysslolös... haha..

Började dagen med att morgonfodra, släppa ut hästar mocka och sånt.. De va lite tomt i stallet eftersom Marengo var hos Michelle han åkte igår men sakna redan lillkillen <3

Sen va det dags för mig att äta frulle, mamma hade köpt nybakade frallor. Mums! Efter det så blev de en liten stund oplanerad sömn . . .
När jag sen vaknade igen insåg jag att såhär kan det ju inte gå till så jag satte mig tappert upp, bytte till ridkläder och gick ut i regnet för att rida lite.

Jasaar var super pigg som vanligt, han är så underbar, han var hur mjuk o fin som helst. Red lite lätt markarbete och de tyckte han var trevligt ökningar, samlingar sidvärtes. Vi körde lite uppmjukning.

XL var helt UNDERBAR att rida idag, han brukar vara så stark när jag bara rider på tränsbett o han har vilat men han gick som värsta dressyrstjärnan!! Han gjorde fina övergångar, tempoväxlingar han gick som en klocka idag <3

Ester va ett monster, men ett härligt monster! Hon gick fint i form framme i handen hela tiden, men så helt plötsligt så var där ett lejon i buskarna och Ester flög högt upp i luften, fast egentligen var där ju inget lejon för de finns ju inga vilda lejon i våra skånska skogar, men de vet ju inte Ester så hon var övertygad om att de lurade lejon bakom varje buske. Söta gumman :D

Sen när jag i godan ro lindade Jasaars ben utan en tanke på vad klockan va så dyker Emma upp i stallet, Visst tusan! Simma de hade jag helt glömt! Det är inte lätt att hålla koll på grejjer när man är i stallet :P hehe..
Så då fickjag rusa in i huset byta om (notera att jag inte tvättade mig) så efter att ha mockat hela stallet o ridit tre hästar byter jag till rena kläder åker till Kristianstad utan att så mkt träffa Mr. Soap, så ni kan ju bara tänka hur jag luktade, haha. Fast enligt Sanne o Emma så luktade jag inget, men de sa de bara för att vara snälla för jag kände själv hur jag stank!
Tur att man börjar allt med en dusch på badhuset.
Det blev mkt härligt simmande, lagom mör i musklerna :) Härligt!
Efter allt det så fick jag min välbehövliga o efterlängtade dusch! Jag älskar att duscha!! Hatar vara skitig!!

Åh, just det! De gick inte så bra med Marengo hos Michelle, han var ett monster så han fick komma hem idag igen, de första han  gjorde var att rulla sig i boxen sen ställde han sig och åt, han vill nog vara hemma <3

Shit det här är nog rekord i lågt inlägg, för moi asså!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0