Hästar är livet!

Igår va en ganska meningslös dag fick inget vettigt gjort....
Hästarna fick vila eftersom jag är sämst på att planera, tror att man har all tid i världen o ett tu tre så hinner man inte rida för då är det dags att åka på 50 års kalas.... Jäkla skit!!

Jag vill bara vara med hästarna jämt vill inte jobba eller åka på kalas hit o dit...

Idag har varit en superhärlig morgon, vaknar av solen, de va så ljust att jag trodde att jag försovit mig men så var inte fallet de va bara så härligt ljust och vårigt ute.
Nu ska jag snart gå ut och rida i solen :) Mockning och sånt är redan klart så bara det roliga kvar!
Fast de är kalas idag igen min kusin Villiam ska ha kalas, känne rinte att jag hinner... Och dessutom så är där en dressyrtävling som jag vill åka o kolla på, får se hur det blir Villiam bryr sig nog inte om jag inte kommer bara han får sin present :)

Tänk jag längtar faktiskt lite tills jag o Sky ska starta dressyr tävling, om han nu inte blir såld innan dess förstås... Trodde aldrig jag skulle ha viljan att tävla dressyr men han är så underbar att sitta på så då kan man inte annat än vilja tävla dressyr, han är dressyrhäst ända ut i hovarna, de känns i hela kroppen när man rider honom vilken otroligt begåvad häst han är.

Hoppas att våren är här nu det är ju faktiskt Mars nu :) hoppas hoppas!
Jag vill verkligen komma igång med hästarna, jag rider ju och så men jag vill vara i toppform med dem, det finns ingen bättre känsla än när hästarna är i en så bra form att man kan rida i timmar utan att de blir svettiga eller när de efter en tävling känns som att de skulle kunna hoppa två klasser till. Jag ÄLSKAR den känslan!!

Tävlingar är livet!! Och vad än folk har för fördommar mot tävlingsryttare och att de använder sina hästar som maskiner o att hästarna egentligen inte vill tävla osv. De har fel de skulle se hur taggade och lyckliga hästarna är när de får åka ut på tävling och hur de ger sitt yttersta för ryttaren inne på banan, ryttaren o hästen är ett team, hade hästen inte velat tävla så hade den inte hoppat! Det finns ju även hästar som inte vill men när man kommer upp på en viss nivå så måste hästen älska det för annars fungerar det inte, du kan inte tvinga en häst att gång på gång hoppa 1.40 banor på tävling den måste vilja det för att det ska gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0